Säkerhet och sekretess

Personuppgifter
Susannes Shop överlåter aldrig dina uppgifter åt utomstående, utan använder dem endast för att upprätthålla kontakten till dig som kund.

Cookies
Som de flesta andra webshoppar använder Susannes Shop s.k. cookies. En cookie kan beskrivas som en liten textfil innehållande information som lagras på din dator. Med hjälp av cookies kan en webbsida känna igen en användares webbläsare då användaren returnerar till sidan. Cookies gör på så vis tjänsten lättare att använda. En cookie förmedlar ingen personlig information om dig eller den information som sparas på din dator till Susannes Shop. Cookies lagrar inte din epost-adress och sprider inte heller några virus.

För att du skall kunna handla hos oss bör din webbläsare godkänna cookies. Om din webbläsare inte gör det och du inte vet hur du kan ändra dessa inställningar, hjälper vi dig gärna. Ta i så fall kontakt med vår kundservice.

Köpvillkor

Att beställa hos oss
Vår webbshop är öppen 24/7 för alla som har fyllt 18 år. Köpekontraktet träder i kraft när du har fått en beställningsbekräftelse per epost. Om du inte får bekräftelsen inom en timme efter att du har slutfört beställningen, var god kontakta vår kundservice. Det kan också vara värt att kolla igenom spam-foldern ifall ditt mailprogram filtrerat bort meddelandena från Susannes Shop.

Vi säljer främst till kunder i Finland, men kan även leverera beställningar inom hela EU. Om du vill att vi sänder en beställning till en adress utanför Finlands gränser, ber vi dig först kontakta vår kundservice för närmare information om aktuella leveransavgifter och -villkor.

Betalningssätt
Betalningsförmedlingstjänsten utförs och som leverantör står Paytrail Oyj(2122839-7) i samarbete med banker och kreditinstitut. Betalningar med Visa Electron eller MasterCard-kort syns Paytrail Oyj som mottagare i korträkningen och även förmedlar betalningen till köpmannen. Paytrail Oyj har verksamhetstillstånd för betalningsinstitut beviljat av Finansinspektionen.

Kontant
Beställningar som avhämtas från shoppen betalas kontant.

Leverans
Vi leverar produkterna via Matkahuolto, om vi inte har kommit överens om något annat, och sänder beställningen inom 1-2 dygn från att vi mottagit den, förutsatt att vi har alla produkter i lager. Under stora kampanjer och inför större festhögtider kan leveranstiden förlängas något. Om leveransen förväntas räcka längre eller en produkt blivit slutsåld, meddelar vi dig genast.

Leveranskostnaden inom Finland är 8,60 € för beställningar under 150 €. För beställningar vars värde överstiger 150 € bjuder vi på frakten (om du returnerar varor så att köpets slutliga värde blir under 150 € dras leveranskostnaden (8,60 €) bort från det returnerade beloppet). Om du hämtar beställningen i vår butik tillkommer naturligtvis inga leveranskostnader.

Vi tänker på miljön och återanvänder därför förpackningsmaterial så långt som möjligt.

Obs. Vi levererar inte beställningar under 10€.

För mer information om leveranskostnaderna till andra länder, vänligen kontakta vår kundservice.

Annullering
Du har rätt att annullera din beställning, eller delar av den, per telefon eller epost ända fram tills att vi har skickat produkterna. Kontakta vår kundservice för att komma överens om detaljerna.

Returrätt
Du kan returnera oanvända produkter inom 14 dygn efter att du mottagit dem. Om du inte meddelar att du önskar returnera någon vara inom 14 dagar från att du har mottagit produkterna, anses du ha godkänt beställningen. Packningslistan eller en kopia av den bör alltid bifogas med returen. Ta kontakt med vår kundservice för att få instruktioner för hur du kan returnera produkterna. Vi löser inte ut returer som sänts med postförskott.

Obs! Susannes Shop returnerar inga pengar för nedsmutsade produkter (t.ex. djurhår) eller produkter som skadats i samband med returen. Vi returnerar inte heller några pengar för produkter som returnerats efter att returrätten gått ut.

Reklamationer
Vi är övertygade om att du kommer att vara nöjd med de produkter du köpt hos oss. Om du ändå vill göra en reklamation gällande någon produkt, kan du göra det genom att ta kontakt med vår kundservice. Om varorna har skadats under leveransen, skall du göra reklamationen direkt till Matkaluolto. Kontakta därefter oss för att komma överens om en ny leverans.